Darbuotojas atlieka šias funkcijas:
- Teikia konsultacijas žodžiu ir informaciją raštu apie archyvo rašytinius dokumentus bei informacijos paieškos sistemas, užtikrina efektyvią rašytinių, vaizdo ir garso, kino, fotodokumentų sklaidą;
- Nagrinėja teminius fizinių ir juridinių asmenų prašymus, archyvo dokumentų pagrindu rengia į juos atsakymus;
- Teikia ir atnaujina aktualią informaciją valstybės archyvų interneto svetainei;
- Rengia parodas: atrenka ir aprašo archyve saugomus dokumentus organizuojamoms parodoms, rašo parodų pratarmes, dalyvauja rengiant bendras tarpinstitucines parodas;
- Savarankiškai rengia arba dalyvauja rengiant edukacines programas;
- Veda pažintines ekskursijas, edukacinius renginius archyve;
- Dalyvauja rengiant susitikimus ar kitus valstybės archyvų sistemos darbuotojams ir visuomenei skirtus renginius archyve, rūpinasi archyvo įvaizdžio formavimu;
- Prireikus dalyvauja komisijų darbe.
- Vykdo kitas archyvo vadovybės ir skyriaus vedėjo pavestas užduotis.
Darbuotojas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
- Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
- turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą;
- būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos archyvų darbą reglamentuojančiais teisės aktais;
- žinoti archyvo rašytinių, vaizdo ir garso, kino bei fotodokumentų kompleksų sudėtį, saugojimo ir naudojimo tvarką reglamentuojančius teisės aktus;
- mokėti naudotis archyvo informacijos paieškos sistemomis;
- mokėti kaupti, atrinkti, sisteminti, apibendrinti informaciją;
- sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu valstybine kalba;
- mokėti anglų kalbą;
- mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbą;
- būti pareigingam, darbščiam, gebėti bendrauti su žmonėmis;
- nuolat kelti savo kvalifikaciją.