Darbuotojas atlieka šias funkcijas:
- Nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus dėl dokumentų, patvirtinančių juridinį faktą, paieškos.
- Atlieka reikalingų dokumentų paiešką, pagal rastus dokumentus parengia oficialius archyvo dokumentus.
- Užtikrina, kad parengti oficialūs dokumentai būtų tikslūs ir išsamūs.
- Tvarko ir aprašo dokumentus, rengia informacinės paieškos priemones.
- Konsultuoja naudotojus dokumentų paieškos klausimais.
- Rūpinasi iš saugyklų gaunamų dokumentų saugumu.
- Aptarnauja Rašytinių dokumentų skaityklos skaitytojus pagal galiojančias skaityklos darbo taisykles.
- Vykdo kitas archyvo vadovybės ir skyriaus vedėjo pavestas užduotis.
Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
- Būti susipažinęs su Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais archyvų darbą.
- Turėti aukštąjį universitetinį arba neuniversitetinį (humanitarinių arba socialinių mokslų srities) išsilavinimą, darbo archyve patirtį.
- Mokėti kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, rengti išvadas.
- Savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbą.
- Sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu valstybine kalba.
- Mokėti bent vieną užsienio kalbą pažengusio vartotojo lygmens lygiu.
- Turėti kompiuterinio raštingumo įgūdžius, mokėti naudotis informacijos paieškos sistemomis.
- Nuolat kelti savo kvalifikacij